tirsdag 12. april 2011

Ja, så sitter jeg her igjen....god og mett. I dag koste jeg meg med å finne ut av hva jeg skulle gjøre med 1,5 kg økologisk oksekjøtt. Det var et stykke som passet godt til å koke lenge.
Det var skikkelig surt og kaldt ute i dag, det var ikke en god vårdag som innbød til "lett-mat". Jeg ville ha varmende og våt mat- så gryte ble det.




Jeg bruke 1/3 av kjøttet og brunet det til smør og oliven olje + saltet og pepret. Jeg hadde i løk, hvitløk, chili, gulrøtter, persillerøtter, poteter et laurbærblad, litt tomatpuré for syre og vann. Gryten små-kokte i vel 45 minutter. Jeg smakte den så til med salt, pepper, sukker, en dæsj balsamico og litt mejram.
Den fikk koke litt til, mens jeg rørte litt hardt i den så potetene datt litt fra hverandre- der fikk gryten rett konsistens.

Servert med flatbrød og smør, ble dette herlig mat en kald vårdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar