mandag 29. mars 2010

Dagens tanker

Mat er energi. Mat kommer inn i kroppen min - og uten at jeg kjenner på det eller trenger å anstrenge meg det minste for at dette skal skje, skjer det mirakuløse av at alle de forskjellige næringsstoffene sendes ut i kroppen, dit de trengs - slik at jeg skal ha krefter og overskudd til å gjøre det jeg vil gjøre. Nå er det slik at det er veldig godt å bytte ut ordet " jeg burde gjøre", med ordet " jeg vil gjøre"... Og for meg å komme frem til den tanken - trengs det overskudd! Det er ikke til å komme fra at kvaliteten på maten vi spiser, er av mye større betydning enn kvantiteten.
For faktumet er den at, det er den samme energikilden som skal fordøye maten, som skal produsere tanker.
Jeg kan gjøre veldig mye jeg burde gjøre i dag, men - jeg tror at kvaliteten av det jeg gjør - er av større betydning enn kvantiteten....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar