mandag 6. september 2010

HØSTENS FARGER PÅ TALLERKENEN!


Nå er høst grønnsakene her - og jeg nyter  av å være tilbake i byen - der tilgjengeligheten er topp. Her får jeg økologiske grønnsaker og andre varer mange steder - men, min lokale bondgård har jeg ikke lenger - og det er et savn - når det gjelder varene og ikke minst menneskene.
Men, likevel koser jeg meg med det at jeg kan gi familien god variert og økologisk mat.

En faviss
En av mine favoritter om dagen er dampet rød mangold (eller grønn). Mangolden er litt besk, den kan spises rå, med da bør den blandes med andre søte salat typer og pakkes inn i en god skarp vinaigrette.
Jeg liker å behandle mangold som jeg behandler fersk spinat. Den dampes da ned, så har jeg på litt olje og litt hakket hvitløk - heller over litt fløte og lar det koke inn.
Smakes til med salt, pepper og litt sitron.

Nytbart til kjøtt, fugl eller fisk - eller som del av en vegatarmeny!

Gleder meg til å dele mange gaver som smaker høst fremover!

Høst med Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar