søndag 30. mai 2010

Dag 30. Tusen takk for maten!

Ja, jeg klarte det! Hvertfall nesten da. Dag 11 og 12 gikk i hverandre, så jeg har - om man skal være helt korrekt blogget i 29 dager om mat.
Det har vært kjempe moro å arbeide med mat og bilder og en glede å dele alle gode matopplevelser på denne måten. Jeg kommer til å fortsette og starter i over-imorgen med å legge inn tekst og bilde for mitt nye sommerprosjekt.
Det er en ekstra stor glede og dele dagens middag - fordi det er noe av det beste jeg vet, noe som virkelig gir en smak av sommer- nemlig fersk makrell. Jeg husker godt grytidlige sommer morgninger på Hvaler med bestefaren min, da vi i stillhet gikk ned til båten og la i vei i blikkstille vann for å ta opp garn. Lukten av hav, spenningen og brennmanetene som hang i garnet, luktet av fisk i hagen og arbeidet med å henge opp garnene og mormor eller mamma ved ovnen, klare med stekepannen, for å tilberede dagens fangst.
Min favoritt var nypoteter, agurksalat og stekt fersk makrell, da som nå.

Tusen takk for maten.

Camilla Wilse, matglad og glad i mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar