søndag 23. mai 2010

Dag 23. Fersk fisk.















Denne retten har vi spist mange ganger, og hver gang er det en fest. Smaks kombinasjonene er herlige. Derfor blir den servert i selskap, sommer som høst - men da med variert tilbehør.
Dette er en Bagatelle oppskrift, den er å finne i mange av Hellstrøms bøker, men jeg lærte den da jeg utdannet meg til kursleder.
Men, man er avhengig av gode råvarer - og selv om det var en god middag i dag - var det lite smak i torsken, sjalottløken i soyasmøret var for skarp og potene egnet seg ikke til potetpuré...den ble for seig.
Men, man lærer hele tiden og det jeg oppdager mer og mer er at jo mer jeg lærer om mat -jo mer forstår jeg av hvor lite jeg kan. Kanskje er det derfor det er så givende å lage mat. Det er skapende i øyeblikket, og vil man lage noe om igjen, kan man forsøke det - men med et strøk av et nytt krydder eller ingrediens, skape noe helt nytt.
Det liker jeg.


Camilla, matglad og glad i mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar