onsdag 5. januar 2011

TO GROVISER gjør meg LATTER-MILD!

Selvom jeg ikke tror på nyttårsforsetter, så bestemte jeg meg for at jeg nå skulle forsøke slutte med morgen-kaffen.

Det jeg da forsøkte isteden, var en chailatte.
Jeg brukte da rett og slett Yogi te "cinnomon spice" og lot den trekke i 5 minutter- når jeg lager ordentlig chai te, bruker jeg sort te, pepperkorn, kardemomme frø, kanelstang, stjerneanis og nellik, koker det opp og lar det trekke en stund.
Men, nå ville jeg ha noe helt enkelt og uten koffein.


Så varmet jeg opp godt med melk og pisket den min med min
elskede lille melkeskummer til 15 kr. på IKEA. 
Det smakte bra!

Sammen med to ristede skiver grovt brød (med mye smør, for å få ned GIen), startet jeg dagen.

Jeg strevde hele den første dagen med å forsøke få av meg det som føltes som en stor og tung lue... lue- hadde selvsagt ikke på. Og jeg kunne ikke annet enn å være lattermild da jeg senere på dagen tok meg selv i å kjøpe to nye espresso-kopper.
Det var nok ikke kaffen jeg trengte slutte med, det var all den varme melken...uansett hvor deilig det nå var med en chailatte mild....

Nytt år med Camilla


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar